Outlook groepsmailbak toevoegen (Mac)

Print Friendly, PDF & Email

We hebben de MacBooks allemaal op dezelfde manier ingericht, Outlook voor Mail; één account voor jezelf en één voor elke groepsmailbak.
Die groepsmailbak werkt alleen als je (via je chef) bij ICT toestemming voor hebt gekregen m die mailbak in te zien. Wil je een mailbak toevoegen? Zo doe je dat.

Laat ik beginnen met het dringende advies om je Office programma’s – en Outlook – up to date te houden. Kies daarvoor onder het Outlook Help menu voor Controleren op updates.

Je kunt uitsluitend groepsmailbakken in Outlook gebruiken als je in de titelbalk de schakelaar Nieuwe versie van Outlook UIT geschoven hebt.

Dan: een groepsmailbak toevoegen:

Open Outlook.
Kies onder Outlook menu -> Voorkeuren (of doe command komma)
Klik op het icoon Accounts (tweede van links)
Klik in het paneel linksonder op het plusje
voer de volledige naam in van de groepsmailbak.
Klik OK
Voer vervolgens je eigen mailadres en je wachtwoord in.
Klik op Gereed.

 

Ga nu naar het knopje Geavanceerd – rechtsonder.
Vink bovenin het volgende paneel AAN:

Alleen berichtenkoppen downloaden.

Klik op Ok, sluit venster.

 

Misschien kom je dan deze melding nog tegen:

Je groepsbak is toegevoegd. De Inbox daarvan kun je met een rechtsklik toevoegen aan je favorieten, staat die snel bereikbaar bovenaan de linker navigatiekolom.

In beeld (@hollandmediacombinatie.nl is natuurlijk inmiddels @mediahuis.nl)

x